Witamy w naszej szkole

Znajdziesz tu wszystkie potrzebne informacje, aby zostać super uczniem.

26 Marzec przez rychnow

Bardzo zielona szkoła

W dniach 18.03. - 22.03.2019r. starsi uczniowie naszej szkoły z klas od czwartej do ósmej wyjechali na pięciodniową zieloną szkołę do Barda w Kotlinie Kłodzkiej. Już pierwszego dnia wiadomo było, że pogoda dopisze. Zwiedziliśmy ogromną bazylikę w Bardzie z figurą Matki Bożej pochodzącą z X wieku, a także ruchomą szopkę i zwiedziliśmy miasteczko. W kolejnym dniu wyjechaliśmy zwiedzić Kopalnię Złota i Średniowieczny Park Techniki w Złotym Stoku. Braliśmy udział w całodniowej wycieczce po Ziemi Kłodzkiej. Zwiedziliśmy Kaplicę Czaszek w Kudowie Zdroju oraz w tej samej miejscowości Park Ginących Zawodów, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć, jak wyrabiano chleb, jak zmieniała się czynność prania ubrań, a także zobaczyliśmy i sami spróbowaliśmy stworzyć wazonik z gliny. Następnie w ramach tej samej wycieczki udaliśmy się na najwyższy szczyt Gór Stołowych Szczeliniec skąd rozciągał się przepiękny widok na naszych południowych sąsiadów, czyli Czechy. Ujrzeliśmy tam także dawno nie widziany śnieg. W drodze do ośrodka, w którym spaliśmy pojechaliśmy do Polanicy Zdroju, gdzie odważni skosztowali uzdrowiskowej wody, a wszyscy zajadali się lokalnymi goframi. W ostatnim dniu weszliśmy na najwyższe wzniesienie Gór Bardzkich, które liczyło 583 m.n.p.m. Skorzystaliśmy tam z tarasu widokowego, który odsłonił nam cudowny widok na Bardo. Po drodze skosztowaliśmy źródlanej, górskiej wody ze źródełka Maryi. W ciągu całego wyjazdu braliśmy udział w seansie filmowym w kinie w Kłodzku, a także jedliśmy kiełbaski przy ognisku i śpiewaliśmy, tańczyliśmy oraz tworzyliśmy wiosenne kwiaty w ramach obchodów Pierwszego Dnia Wiosny. Wszyscy uśmiechnięci i szczęśliwi wrócili do swoich domów zgodnie mówiąc, że wyjazd był nadzwyczaj udany. Dziękujemy Panu Tomaszowi Zdanowiczowi za organizację wyjazdu i Panu Maciejowi Elegańczykowi za towarzyszenie i opiekę w trakcie zielonej szkoły.